16.03.2022

#Creativeukraineprogram prinesie pracovné príležitosti v kreatívnom biznise pre utečencov z Ukrajiny

Situácia, ktorá sa odohráva za hranicami Slovenska sa dotýka aj nás. Prichádza k nám množstvo ľudí, ktorí sa snažia zachrániť svoj život pred prebiehajúcim vojenským konfliktom na Ukrajine a hľadajú útočisko na Slovensku. Ako by sme mohli pomôcť ľuďom utekajúcim pred konfliktom na Ukrajine? Ani nám nie je situácia, ktorá zasiahla tisíce ľudí na Ukrajine ľahostajná. Spojili sme sa, aby sme vytvorili program na pomoc utečencom z Ukrajiny, ktorí sa chcú uplatniť v kreatíve a marketingu.


Pomáhame ľuďom utekajúcim z Ukrajiny ľahšie nájsť pracovné ponuky v kreatívnom biznise

V spolupráci s portálom Pretlak a organizáciami KRAS, ADMA, ADC Slovakia, IAB Slovakia, APRSR, Radou pre reklamu, vytvárame špeciálnu stránku s ponukami práce pre ľudí utekajúcich pred vojnovým konfliktom na Ukrajine. V tomto smere sme spojili sily v rámci organizácií v kreatívnom biznise na Slovensku. Spoločne sme vytvorili program na pomoc utečencom s voľnými pracovnými pozíciami. Touto cestou im chceme umožniť ľahšie a rýchlejšie začlenenie sa do bežného života a možnosť uplatniť sa na pracovnom trhu v oblasti, v ktorej sa cítia doma. Ponuky práce v kreatíve a marketingu nájdu uchádzači o prácu priamo na portáli Pretlak.

Okrem poskytnutia okamžitej finančnej pomoci naši členovia v spoločnej diskusii navrhli aj dlhodobejší nástroj, a to ponuku práce alebo pracovného zázemia. Oslovili sme aj naše spriatelené a partnerské asociácie a podarilo sa dať dokopy viac ako 20 voľných pracovných pozícií. Budeme radi, ak si nájdu svojich adresátov. Aj ak sa pridajú ďalšie subjekty,“ uviedla Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS. 

Vynasnažíme sa ľuďom opúšťajúcim Ukrajinu aspoň o trochu ľahšie zvládnuť súčasné dianie

„Od prvých chvíľ konfliktu sme   hľadali spôsob ako čo najprirodzenejšie pomôcť našim kolegom z Ukrajiny. Momentálne utečenci riešia bytostné problémy, no čoskoro príde potreba pracovať, zarábať a normálnejšie fungovať. Bola by škoda, aby arťáci, kopíci a iný šikovní marketéri vykladali kamióny alebo pracovali za barom. Preto sa zrodil nápad vytvoriť program pomoci utečencom z kreatívneho priemyslu. Chceme im  dať možnosť hrdo robiť to, čo milujú. Chceme im dať agentúrny azyl. A teším sa že sa nás spojilo toľko organizácií,“ dodáva Juraj Kováč, prezident združenia najlepších kreatívcov Slovenska, ADC Slovakia.

Chceme poskytnúť pre ľudí, ktorí prišli z Ukrajiny možnosť robiť to, v čom sú dobrí a čo ich napĺňa. Ich talent určite uvítajú v reklamných a kreatívnych agentúrach, ktoré odteraz nájdu aj v angličtine na portáli Pretlak.com.

Situácia je alarmujúca a príliv ľudí z Ukrajiny veľký. Nepochybne sa medzi nimi nachádzajú aj ľudia z digitálneho prostredia, ktorí sa budú uchádzať o prácu. Slovensko je jednou z ich cieľových destinácií, a tak som veľmi rád že Pretlak sa môže spolupodielať na vytvorení miesta, kde si uchádzači z Ukrajiny jednoducho môžu nájsť pracovné pozície z digitálneho odvetvia od firiem, ktoré sú jazykovo aj procesne pripravené zamestnať ľudí z tejto krajiny,“ uviedol Tomáš Stankovič, spoluzakladateľ portálu Pretlak.com.

Zamestnávatelia, ktorí budú mať záujem poskytnúť prácu pre utečencov z Ukrajiny, zadajú inzerát v anglickom jazyku priamo v časti #creativeukraineprogram. Každá takáto pracovná ponuka bude zároveň označená názvom #creativeukraineprogram.

 

#Creativeukraineprogram vznikol v spolupráci s:

ADC Slovakia, ADMA, APRSR, IAB Slovakia, KRAS, Pretlak, Rada pre reklamu


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH