03.05.2017

Do Zlatého klinca sa prihlásilo vyše 200 prác

3 pódia, 9 svetových spíkrov, 1000 účastníkov. Aj o tom bude tohtoročný Zlatý klinec. O titul najkreatívnejšej reklamy za uplynulú sezónu sa pritom uchádza 225 prác od 32 agentúr. Víťazov spoznáme počas galavečera v piatok 26. mája 2017 v bratislavskom Istropolise.


Organizátori Zlatého klinca pred časom informovali, že tento rok sa bude súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku niesť v duchu búrania stereotypov. Hneď prvým bolo narušenie tradičnej formy klinca, keď avizovali, že nepôjde iba o večerný event. Dnes sú všetky informácie potvrdené a na Slovensko sa v máji chystá 9 svetových spíkrov z oblasti komunikácie, dizajnu, eventov, marketingu, businessu i inovácii. Medzi potvrdenými menami sú napríklad Dušan Švalek z Telekomu, Steve Latham z Cannes Lions či Imran Khan z Google, ktorý v Bratislave vystúpi po prvý raz.

 

Zlatý klinec 2017 pritom sľubuje omnoho viac. Celá konferenčná časť je rozdelená na tri pódia, pričom hlavné je venované svetovým spíkrom. Druhé je naopak venované vychádzajúcim hviezdam, predstavia sa na ňom finalisti súťaže Young Lions Slovakia pred odbornou porotou a v prípade, že potrebete nájsť mladé talenty do svojich firiem, toto je ideálna prehliadka tých najlepších z najlepších. Tretí stage je skôr uzavretý, doobedie tam trávia finalisti ADC štempla a workshopujú s Hansom-Petrom Albrechtom, vedúcim známeho Creative Expressu (aktivita ADC Europe), poobede zase finalisti Young Lions na workshope so Stevom Lathanom, ktorý ich pripraví na medzinárodné kolo v Cannes. S touto hviezdnou zostavou, konferenčnou časťou a večerným gala i afterparty možno považovať Zlatý klinec za prvý reklamný festival, ktorý sa na Slovensku vôbec organizuje.

 

„Každý rok sa mi zdá, že už nemáme kam posúvať Zlatý klinec a potom príde ďalší ročník, ktorý je zas o level vyššie. Tentokrát najmä vďaka konferencii, ktorú pushovalo najmä ADC. Verím, že nás čaká najlepší klinec v doterajšej histórii ak nerátam tie dva, ktoré si nepamätám,“ hovorí prezident KRASu Róbert Slovák. Na tohtoročný klinec dokonca pozývajú aj samotní spíkri. Toto je videovizitka Ravida Kuperberga z Mindscapes, kolegu Jonathana Dominitza, ktorý má v brandži vybudovanú veľmi dobrú povesť.

 

Samozrejme, očakávaný aj samotný galavečer. Len pred pár dňami bolo uzavreté prihlasovanie prác do samotnej súťaže. O titul najkreatívnejšej reklamy roka sa tento rok uchádza 225 prác od 32 agentúr. Najviac prác prihlásil Made by Vaculik, Wiktor Leo Burnett a TRIAD Advertising. Okrem nich sa v zozname objavili aj (pre klinec) menej známe agentúry ako Puro Creative so spotmi pre Harmasan či Studio Goat s publikáciou Dotyky. Medzi publikáciami možno dokonca nájsť aj Brand book Good Idea Slovakia.

 

Na vrchole rebríčka sa s počtom prihlásených kampaní umiestnila kategória C-Film (49 prác), po nej kategória E-Interactive&Oline (36 prác) a F-Techniques (36 prác). Zoznam všetkých prihlásených prác už o dva dni nájdete na stránke súťaže.  V tejto chvíli sú práce na ceste k porote, ktorá v prvom kole hlasuje online. Predsedom poroty sa tento rok stal Petr Vlasák, Creative Director z Comtech Group (CZ), ktorý bol členom poroty už v roku 2015. Je dlhoročným aktívnym členom ADC Czech republic a zároveň predsedom českého Copywriters Clubu. Spolu s ním do kmeňovej poroty zasadajú takí slovenskí marketingoví profíci ako Róbert Slovák, prezident KRASu, Michal Pastier, doteraz jediný víťaz vo svetovom Young Lions, Martin Keder, držiteľ bronzového leva z Cannes Lions, či Jonáš Karásek. V špecializovaných kategóriách dopĺňajú porotu aj špecialisti. Pri zostave poroty, ktorú si môžete pozrieť na stránke, to bude napínavý ročník.

 

To, ktoré práce postúpili na shortlist sa dozvieme vo štvrtok 25. mája. Víťazov spoznáme počas galavečera, ktorý sa uskutoční rovnako ako konferencia v piatok 26. mája v Istropolise.

 

Organizátori sľubujú, tak ako každý rok, veľkú marketingovú žúrku. Takže pokiaľ ešte nemáte vstupenky, či už na konferenciu alebo gala, zakúpiť si ich ešte stále môžete prostredníctvom tohto linku.


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH