07.07.2011

MUW Saatchi & Saatchi víťazne v tendri ČSA a BTS

Letisko Bratislava a České aerolínie spúšťajú kampaň na propagáciu nových pravidelných liniek z BTS. Agentúra MUW Saatchi & Saatchi sa s konceptom „Skratky“ stala vďaka nápaditosti víťazom výberového konania na komunikáciu nových priamych liniek Českých aerolínií z bratislavského letiska. Kampaň odštartovala prvého júla a pokračovať bude až do konca septembra tohto roku.


Cieľom bratislavského letiska bolo odlíšiť sa od univerzálnych typov reklám spojených s cestovaním a upútať originalitou. Úlohou agentúr bolo predstaviť spoločný produkt Letiska Bratislava a Českých aerolínií s upútavkou na 6 nových leteckých spojení na hlavné letiská európskych metropol. MUW Saatchi & Saatchi prišli na základe tohto zadania s témou „Skratky“.

Pri relatívne nízkom mediálnom nasadení je prioritou zaujať a odovzdať správu. Preto sa prihovárame spôsobom, ktorý je na prvý pohľad nezrozumiteľný a núti ľudí venovať správe väčšiu pozornosť,“ hovorí Erik Reingraber, Unit Creative Director agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Koncept spočíva v komunikovaní tzv. IATA kódov – skratiek letísk nových destinácií, ktoré od 23. júna postupne z bratislavského letiska (IATA kód BTS) otvorili České aerolínie (OK), ide o ciele Amsterdam (AMS), Barcelona (BCN), Brusel (BRU), Paríž (CDG), Rím (FCO) a Larnaka (LCA). „IATA kódmi sa zároveň prihovárame cieľovej skupine - ľuďom, ktorí sú v leteckej problematike doma“, dodáva E. Reingraber. 

Cestujúci na spojeniach typu point-to-point benefituje skrátením doby cestovania a pozemného presunu z letiska do centra daných miest. Tri z uvedených letísk sú zároveň významné prestupné uzly, kde je možné zvoliť si z desiatok pokračujúcich letov v rámci aliancie Sky Team, ktorej je ČSA členom. Koncept „Skratky“ nás hneď zaujal a verím, že rovnako upúta i cestujúcu verejnosť, a že pesničku Ivana Mládka si budú všetci pospevovať“ vyjadril sa Tomáš Kika, obchodný a marketingový riaditeľ Letiska Bratislava.  

Jedným z hlavných médií kampane je rozhlasový spot na motívy známej pesničky českého speváka Ivana Mládka „Skratky“. Spoločnú kampaň letiska BTS a ČSA tiež môžete vidieť v Bratislave na billboardoch a brandovanej električke. Súčasťou kampane je aj sponzoring počasia vo Fun rádiu. Bigboardy a megaboardy smerom na hraničné prechody Berg a Jarovce komunikujú výhodnosť lietania priamo z Bratislavy na úkor lietania zo Schwechatu. 

Špeciálnym médiom v tejto kampani sú nálepky na sedadlách v bratislavskej MHD. Tie evokujú „Safety card“ – bezpečnostné inštrukcie, ktoré cestujúci poznajú z palúb lietadiel. V tomto prípade však svojským spôsobom, so zachovaním známych ikon ukazujú inštruktáž, prečo je výhodnejšie lietať z Bratislavy s ČSA ako z letiska Schwechat.

Rádio spot

Vizitka kampane:

Creative Director: Erik Reingraber

Art Director: Braňo Mladý

Copywriter: Katka Kurečková

Account Director: Ronald Lupták

Account Manager: Katka Kohoutová

Produkcia rozhlasového spotu: Creative Music House


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH