05.09.2017

Zapojte sa do súťaže o najefektívnejšiu reklamu

Národná súťaž s medzinárodným pozadím – EFFIE Awards Slovakia otvára po 19-ty krát brány registrácie. Prihlásiť sa môžu malé i veľké agentúry, agentúry so zameraním na reklamu, mediálnu stratégiu, PR, event management či digital. Ocenení budú aj klienti, pre ktorých boli víťazné kampane vytvorené.


Klub reklamných agentúr Slovenska zverejnil prvé termíny pre národnú súťaž efektivity v marketingovej komunikácii EFFIE Awards Slovakia 2017. Agentúry môžu svoje práce prihlasovať do 2. októbra v prípade skorej uzávierky, do 9. októbra v prípade druhej uzávierky alebo do 23. októbra 2017, na kedy je stanovený finálny deadline. Od toho, či agentúra prácu prihlási v jednej zo skorých uzávierok alebo vo finálnej, závisí aj výška poplatku za prihlásenú prácu. Agentúry, ktoré sa do súťaže hlásia úplne po prvý raz, majú zľavu vo výške 50% z poplatku.

 

Kto sa môže prihlásiť

Zatiaľ čo v minulosti bola súťaž otvorená primárne pre reklamné agentúry, tento rok je možné, aby kampane prihlásili aj ďalší – agentúry, ktoré pôsobia v oblasti digital, PR, event management či v oblasti mediálnej stratégie – najdôležitejší je samotný výsledok v podobe efektívnej reklamnej kampane podloženej komunikačnými alebo predajnými výsledkami.

 

Súťaží sa v piatich produktových kategóriách (FMCG, Finančné služby, Telekomunikačné služby, Dobročinný marketing a Ostatné) a v štyroch špeciálnych kategóriách (David a Goliáš, Small Budgets – budget do 50 000 eur, Media Inovations/Events a Digital). Kampaň pritom možno prihlásiť do jednej produktovej a zároveň do jednej špeciálnej kategórie.

 

Ocenenie je aj pre klientov

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách a možnostiach mantinelov, ktoré nám určuje držiteľ licencie, aby sme súťaž zatraktívnili najmä pre klientov. Táto súťaž nie je o kreativite a agentúrach, ale o výkone kampaní, ktoré od začiatku do konca intenzívne ovplyvňujú zadávatelia, a preto od tohto roka budú ocenenie získavať aj klienti priamo na pódiu EFFIE spolu s agentúrami,“ hovorí prezident KRASu Róbert Slovák. Ocenenie je rešpektované na celom svete ako známka kvalitnej práce a efektívneho predaja produktov či služieb. Na medzinárodnej úrovni sa môžu cenou pýšiť najmä značky ako Mercedes Benz, UPS, Procter & Gamble, MasterCard, Nivea či Sony Playstation.

 

Značky, ktoré uspeli

Nie je však ničím výnimočným, ak si najvyššie ceny odnášajú aj skvelo prevedené kampane pre svetovo neznámych klientov. V roku 2016 si z európskej EFFIE odniesla Grand Prix islandská kampaň Ask Gudmundur. Išlo o nízko-nákladovú kampaň ,ktorej tvorcovia zapojili rôznych zástupcov islandských regiónov ako „ľudské vyhľadávače“ – odpovedali na otázky o krajine, ktoré sa pýtali ľudia z celého sveta cez sociálne siete.

 

V národnej súťaži EFFIE Awards Slovakia sa v minulosti niekoľkokrát na najvyšších ocenených miestach rovnako objavili kampane s nízkym (alebo takmer nulovým) rozpočtom, kampane pre menších klientov. Zabodovala napríklad kampaň Veľký Tresko pre RYBA Košice, Čítam u Kaliho pre kníhkupectvo KK Bagala, Tu a teraz pre Magna – Deti v núdzi, Kúpte si nesmrteľnosť pre občianske združenie Truc sphérique či Úprimné kurča pre Hyza. Tento rok majú menší klienti či menšie agentúry rovnako šancu získať prestížnu cenu, a to aj v prípade, že sa prihlásia do kategórie k „veľkým hráčom“. Porota súťaže EFFIE v prihláškach hľadá najmä efektívne výsledky, brilantnú exekúciu a kreatívnu ideu. Minulý rok napríklad Kofola bodovala nielen u nás, ale získala so svojim šušlajúcim psom i nadnárodné ocenenie – Zlatú Euro EFFIE. 

 

Kde a ako sa prihlásiť

Prihlásiť sa do súťaže nebolo nikdy jednoduchšie - prihláška do súťaže je tento rok po prvýkrát dostupná online. Pre prihlásenie stačí vyplniť jednoduchý formulár, pripojiť k nemu ukážku kreatívy, dáta, ktoré podporia efektivitu kampane i jej výsledky, a tiež potvrdenia od klienta, mediálnej i prieskumnej agentúry, ktorých vzory môžete nájsť na stránke súťaže spolu so štatútom a ďalšími informáciami o súťaži. Všetko nájdete na www.effie.sk. Víťazov následne spoznáme počas slávnostného vyhlásenia výsledkov koncom novembra. 


TOP KRAS 2022

1JANDL, marketing a reklama, s.r.o.3 869 507
2Istropolitana Advertising, s.r.o.3 120 202
3Wiktor Leo Burnett, s.r.o.2 407 058
4MUW / SAATCHI & SAATCHI, spol. s r.o.2 316 662
5TRIAD s.r.o.2 037 235
6MADE BY VACULIK, s.r.o.1 953 670
7Elite/Monday Lovers, s.r.o.1 668 190
8Zaraguza s.r.o.1 479 246
9Effectivity s.r.o.1 374 001
10THIS IS LOCCO s.r.o.1 363 936
11Oh my DOT Bratislava s.r.o.1 294 300
12MullenLowe GGK s.r.o.1 294 254
13applepie, s.r.o.   495 458
14Respect APP s.r.o.   409 561
15Róbert Slovák a jeho priatelia, s.r.o.   184 070

AR 2022

 1THIS IS LOCCO 185
 2MUW Saatchi & Saatchi 116
 3TRIAD  98,5
 4Istropolitana Ogilvy  87,5
 5Wiktor Leo Burnett  77,5
 6Elite / Monday Lovers  59
 7Jandl  55,5
 8MADE BY VACULIK  52,5
 9Zaraguza  49
11oh my DOT  45
12Róbert Slovák a jeho priatelia  43
13EFFE  34
14

MullenLowe GGK
Respect APP

  20,5
15applepie    7

Effie 2022

KATEGÓRIA DOBROČINNÝ MARKETING
Striebro - Elite/Monday Lovers (Títo otužilci sa nemajú kde zohriať)
Bronz - Mannschaft (Skutočná ulica)
KATEGÓRIA OSTATNÉ
Striebro - Istropolitana Ogilvy (Čistá energia)
KATEGÓRIA FMCG
Bronz - Wiktor Leo Burnett (Super Lidl ceny)
KATEGÓRIA FINANČNÉ SLUŽBY
Bronz - Zaraguza (Budúcnosť na Slovensku)

ZK 2023

1 This is Locco1010
2 MUW Saatchi & Saatchi 530
3 Zaraguza 410
4 Istropolitana Ogilvy 390
5 Róbert Slovák a jeho priatelia 340
6 oh my DOT 310
8 Wiktor Leo Burnett 280
9 MullenLowe GGK 260
10 Elite / Monday Lovers
 250
11 MADE BY VACULIK  80
12 TRIAD  70
_______________________________________________
Celý rebríček
It's not possible to reach the RSS file...
SLOVENSKY /  ENGLISH